Ekonomi

Google’ın (Ai) savaşı

Ali Can POLAT

İLK GERİ ADIM GELDİ

‘ŞİKAYETE AÇIK BİR KONU’

Rekabet hukuku uzmanları, haber sitelerinin Rekabet Kurumu’na başvurması gerektiğini belirterek, “Kurum daha önce Google’a büyük cezalar kesti. Hatta son soruşturma sırasında bir haber sitesi avukatı bu sorunları dile getirdi. Ancak Google’ın avukatı ‘bu söyledikleriniz doğru ama bu soruşturmanın konusu değil’ dediği için konuyla ilgili bir aksiyon alınmadı. Siteler, birlikte Rekabet Kurumu’na başvurursa para cezasının yanı sıra uygulamayı durdurma yaptırımı bile alabilirler” diye konuştu.

Google da kan kaybediyor

Google, kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle ilk kez ABD reklam pazarındaki payı yüzde 50’nin altına indi. Kullanıcılar, ürünlerini ‘google search’ yerine Amazon, TikTok, Instagram gibi uygulamalarda arıyor. Ayrıca tüketiciler, yapay zeka uygulamalarını ‘cevap motoru’ olarak kullanıyor. Soru sorup  daha hızlı ve net yanıt alıyor. Bu da Google ekosistemini (trafiğini düşürüyor) bozuyor.

AB’den 8 milyar Euro’luk ceza

Google’ın algoritmalarla tekel konumunu güçlendirip birçok şirketi zora sokması, Avrupa’yı harekete geçirdi. AB, Google’a 8 milyar Euro para cezası uyguladı. Almanya’da OpenWebSearch projesi başlatıldı.  Ana hedef, Google’ın tekel gücünü engellemek, çeşitliliğin ve gerçek rekabetin kurulmasını sağlamak, küresel ağın yüzde 50’sini kapsamak, 185 dilde 3.1 milyar URL (bireysel alt sayfalar) için alternatif oluşturmak. AB’den 8.5 milyon Euro fon alan alan kurum üniversite hocaları, sivil toplum kuruluşları ve iş dünyası ile bir konsorsiyum oluşturdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu